24 Nisan, 2019 - Çarşamba ULUSLARARASI İŞGÜCÜ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ




ÇALIŞMA İZNİ BAŞVURUSU

 

6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanunu uyarınca ülkemizde yabancı uyruklu bir şahsı çalıştırabilmek için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından çalışma izni alınması zorunludur.

Türkiye’de çalışmak/çalıştırılmak istenilen yabancıların uyruğunda bulunduğu veya yasal olarak ikamet ettiği ülkedeki T.C. dış temsilciliğine giderek çalışma vizesi başvurusunda bulunması ve oradan kendisine verilecek olan 16 haneli referans numarasını Türkiye’deki işverenine bildirmesi, işvereninin de bu referans numarasını kullanarak Bakanlığımıza e-devlet kapısı üzerinden çalışma izni başvurusu yapması gerekmektedir.

Ancak, Türkiye’de en az altı ay süreli ve geçerliliği devam eden ikamet izni bulunan yabancılar için ilgili işverenlerce yurtiçinden e-devlet kapısı üzerinden çalışma izni başvurusu yapılabilir.

İşveren tarafından internet üzerinden yapılacak başvuru için;

  1. Öncelikle Bakanlığımızın https://birim.ailevecalisma.gov.tr/uigm adresindeki internet sitesine girerek yabancı çalıştırabilmek için işyerlerinin sağlaması gereken kriterleri inceleyiniz. Bu kriterleri sağlıyorsanız başvuru yapmaya başlayabilirsiniz.   
  2. İlk olarak Bakanlığımız sistemine işyeri kaydınızı oluşturacak olan SGK e-bildirge kullanıcınızın kendi adına elektronik imzasının olduğunu kontrol ediniz.
  3. Başvuruya başlamadan önce çalıştırmayı planladığınız yabancı ile iş sözleşmesi imzalayınız. İş sözleşmesi örnekleri Bakanlığımızın internet adresinde mevcuttur https://birim.ailevecalisma.gov.tr/uigm/contents/belgeler/sozlesmevedilekceornegi/. (Yurtdışı başvurularda bu sözleşmenin önceden taraflarca imzalanarak çalışma vizesi talep edilirken Dış temsilciliğimize sunulmuş olması gerekir.)  
  4. Çalışma izni başvurusuna geçmeden önce e-bildirge kullanıcınız tarafından www.turkiye.gov.tr üzerinden Bakanlığımızın Yabancı Çalışma İzni uygulamasına girilerek işyeri kaydı oluşturulması gerekmektedir. İşyeri kaydı, gerekli bilgi ve belgelerin girilmesinden sonra açılacak Taahhütnamenin elektronik imza ile imzalanması ile tamamlanacaktır.
  5. İşyeri kaydı oluşturulduktan sonra bu işyeri üzerinden e-bildirge kullanıcısı veya onun yetkilendireceği (Bu yetkilendirme sistem üzerinden yapılacaktır.) bir kişi e-imzası ile çalışma izni başvurusu yapabilir.
  6. E-izin uygulamasının sol menüsünde yer alan “Başvuru Yap” sekmesine girildikten sonra yabancının statüsü/durumu ile ilgili başvuru seçeneğini seçmeniz ve ilerleyen sekmelerde istenen bilgi ve belgeleri adım adım doldurarak tüm sekmeleri tamamlamanız gerekmektedir. (Sekmede yer alan bilgileri tam olarak doldurduğunuzu sekme başlığının yanında çıkacak olan yeşil onay işaretinden anlayabilirsiniz.
  7. Tüm bilgi ve belge girişleri tamamlandıktan sonra en son aşamada başvurunuzu kaydedebilir veya onaylayabilirsiniz. Onayla butonuna tıklayarak açılacak olan dilekçe, başvuru formu ve taahhütnameyi elektronik imza ile imzalamanız halinde başvurunuz tamamlanmış ve değerlendirilmek üzere Bakanlığımıza ulaşmış olacaktır. Bunun dışında Bakanlığımıza göndermeniz gereken herhangi bir bilgi ve belge bulunmamaktadır.
  8. Başvurunuzun değerlendirilmesi sürecinde gerektiğinde Bakanlığımızca e-posta ile bilgilendirileceksiniz. Ayrıca E-izin uygulamasının sol menüsünde yer alan “Başvuru Takip” sekmesine girerek başvurunuzun son durumu ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
  9. Başvurunuz Bakanlığımızca Olumlu değerlendirildiği takdirde gerekli harçları yatırmanız için e-posta ile bilgilendirileceksiniz. Yurtdışından yapılan çalışma izin başvurularında gerekli harç, değerli kağıt bedeli ve diğer ücretler yabancı şahıs tarafından ilgili dış temsilciliğimize bizzat yatırılacaktır.
  10. Harç ve değerli kağıt bedeli yatırılmış olan çalışma izin başvuruları Bakanlığımızca onaylanarak çalışma iznine dönüşür ve basılan çalışma izin kartları PTT kargo ile işyeri adresinize gönderilir.
  11. Yurtiçinden yapılan başvurularda çalışma izni başlangıç tarihini izleyen 30 gün içinde, yurtdışından yapılan başvurularda ise yabancının yurda giriş tarihinden itibaren 30 gün içinde SGK sigortalı girişinin, en az Bakanlığımıza beyan edilmiş ücret üzerinden, yapılması zorunludur.

 

İZİN SONRASI İŞLEMLER

 

E-izin sisteminde hayata geçirilen uygulamalar ile işverenlerimiz Bakanlığımızdan çalışma izni almış oldukları yabancıların,

  • İşe giriş bildirimlerini,
  • Çalışma İzni sonlandırma taleplerini,
  • Yeni Çalışma İzni Kart taleplerini (Çalınma ve kaybolma gibi durumlarda),
  • Çalışma izniyle ilgili muhtelif konulardaki taleplerini,

Sisteme yeni eklenen “İZİN SONRASI İŞLEMLER”  menüsünden yapabileceklerdir.

Bu uygulama ile; işlemler hem daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirecek, hem de Bakanlığımıza ayrıca kağıt ortamında herhangi bir belge gönderilmeyecektir.

Gerekli linkler:

Yabancılar E-İZİN Kullanım Kılavuzu

Yabancı çalışma izin başvurusu (E-İZİN Sistemi)

Önemli Notlar: 

  • Sistemin doğru ve eksiksiz çalışması için Google Chrome tarayıcısını kullanmanız gerekmektedir.
  • Ayrıca JAVA uygulamanızın son sürüm güncel olması ve POP-UP engelleyicisinin olmaması gerekmektedir. 









© 2019 - | T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
Emek Mahallesi 17. Cadde No:13 Pk: 06520 Emek / ANKARA